Jdi na obsah Jdi na menu

Recenze knihy snadno a rychle

16. 8. 2007

PK

(k článku na kauza-vacek.blogspot.cz)

Na internetové adrese http://kauza-vacek.blogspot.com/ je možno načerpat kůpu legrace i vážného poučení. Tak tam, přiznávám se, často mrknu a vždy jsem natěšený, co že to pro nás obětavá redakce KV zase připravila.

A tentokrát jsem si opravdu smlsnul. Přibyla parádní lahůdka - odborná recenze knihy s duchovní problematikou (duchovní = od slova Duch, pozn.) „O jednotě a zlu“ od Jiřího Vacka. (přímý odkaz zde: http://kauzavacek.blogspot.com/2007/08/o-jednot-zlu.html ) Autorem je pan Mgr. Martin Pařík. Vzhledem k tomu, že patří k častým přispěvatelům na tomto duchovním blogu, dá se předpokládat, že je v této problematice poměrně zkušeným borcem. O to cennější se pak v tomto pohledu jeví toto jeho dílko, které je dobré vzít zcela vážně a být autorovi za jeho poučení vděčný !

Mě tenhle jeho počin tak nadchnul, že si říkám, že psaní takovýchto fundovaných recenzí (či třeba „kritik“, chceme-li to nazvat jinak) je velice záslužný čin, který pomáhá mnoha lidem. Tak jsem se rozhodl, že to zkusím taky, protože kdo by dneska rád nepomohl druhým, že...? Zvlášť když mi to teď připadá, že to není ani tak moc těžké!

Doufám, že nebude moc vadit, když si vyberu k posouzení knížku z oboru, kterému  moc nerozumím, ale ona mě prostě v několika směrech (bohužel vesměs negativních) upoutala, tak to zkusím. Jedná se o „Úvod do integrálního počtu“, autora si bohužel teď ani nemůžu vybavit, tak mi to snad prominete, ono to ani totiž není podstatné, jak uvidíte dál!

No, pokusím se být věcný a stručný. Sotva knížku otevřete (je to teda pěknej macek, předesílám), tak prostě jen žasnete. Na každé stránce jsou takové divné klikyháky, člověk vůbec netuší, jaký mají smysl, pokud vůbec. Tipl bych ale (vzhledem k tloušťce knihy se totiž dá docela s jistotou usuzovat na autorovo megalomanství a ješitnost), že jsou tam proto, aby dělaly dojem větší tajemnosti a důležitosti.

Obálka knihy, mezi námi, taky nic moc. Řekl bych, že na dnešní dobu je to pěkná bída a docela koresponduje s tím bídným zamotaným obsahem.To je prostě vidět na první pohled, na to stačí každému soudnému člověku zdravý selský rozum.

Co mě ale fakt uplně odrovnalo - je už zmiňovaná tloušťka a pak ten styl! Autor tam omílá podle mě kůpu stejných věcí pořád dokola, chce nás tak evidentně zamotat a vystrašit a vzbudit dojem, že integrály jsou něco hrozně těžkého a složitého, a tak upřímného čtenáře vlastně odradit!

Když to srovnám s takovou - předpokládám, že všem dobře známou - “Knížkou Ferdy Mravence“, tak tam vůbec nic takového nenajdete. Tam je všade jasno a pohoda. A dokonce nám je na příkladu jednoho z hlavních hrdinů - pana Pytlíka - zcela jasně ukázáno, že stačí např.chvíli žít v kině, vidět pár filmů a člověk už pak na věky všechno zná a všemu rozumí!

Takže soudný čtenář bude mít dost rychle jasno, kam tu popisovanou bichli se shovívavým úsměvem zařadit, že? Teda ne že bych chtěl někoho ovlivňovat, ale myslím, že každý, kdo má o integrály vážný zájem a  má všech pět pohromadě, ví , že tady se toho fakt moc důležitého nedozví. Pro takové bych měl jeden soukromý tip (není to žádná reklama, pozn.):

Nedávno jsem měl v ruce taky dílo s počítáním - “Velká kniha předškoláka“. To je něco zcela jiného! Obálka krásně graficky zpracovaná, prostě čisté srdce nám hned řekne, že to je to pravé. A když otevřete, vaše nadšení pokračuje. Všechno je pěkně vysvětleno a příklady doplňují obrázky, takže učení je pro vás opravdu hrou, jak by to taky nakonec mělo být, že jo! A ještě ke všemu máte to štěstí, že ji nemusíte ani nikde shánět, protože já ji zrovna náhodou prodávám a máme jich na skladě ještě docela dost, tak se nebojte a objednávejte...

Tak to by bylo...

No, teď když to po sobě čtu, tak mám trošku obavy, aby to v kontextu nevypadalo jako ironie a zesměšňování toho úvodem zmíněného článku a aby se na mě jeho autor pan Mgr. Martin Pařík ještě nakonec nezlobil. Soudě podle jeho předchozích příspěvků je totiž vidět, že umí být pěkně ostrý (i když vlastně má recht - v dnešní době jsou lidi pěkní prevíti a je třeba si nenechat nic líbit, jinak tady jeden nemá šanci).

Tak aby mi tento věřil, že mé úmysly byly zcela upřímné a čisté, na závěr mu tady přeju uplně vážně spoustu Lásky, Klidu, Míru, Pohody, Milosti atd. atd..........no vždyť to znáte ne, co si budeme povídat......!

PK, Praha 14. 08. 2007

A úplně nakonec a úplně vážně ještě 3x PS pro p.Paříka:

1) Na základě toho, jak vypadá váš poslední příspěvek, se dá tipnout, pane Paříku, že jste jej tvořil s přáním, až to lidi dočtou, řeknou si „ten Vacek a jeho knižní tvorba, to je ale fakt bída“.....Za sebe veřejně prohlašuji: když jsem to dočetl, řekl jsem si: Tohle (http://kauza-vacek.blogspot.com/2007/08/o-jednot-zlu.html – aby nebyla nějaká mejlka!) může vymyslet a zveřejnit jen uplný morální chudák, kterej si ve své špíně nevidí ani na špičku nosu. Je to ještě mnohem větší ubožák, než se dalo do teď soudit. Připojuji mu díky za sebe a za všechny soudné lidi, že se konečně pořádně ukázal!!!

2) S trochou snahy se dá pochopit, že se někdo ozývá, když se z jeho pohledu někdo dotýká  v jakékoliv souvislosti jména jeho rodiny, budiž...Ale v „Jednotě“ nic, co byste mohl považovat za útok na vaše soukromé záležitosti v tomto smyslu není! Já osobně v tom vidím jen setrvačnost vaší rozjeté zášti, která se rozhodla : „Uškoď Vackovi, jak nejvíc to půjde a jak jen to bude možné !“

Zvládnete to, pane?

3) Hodně Štěstí!