Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tomášovci jsou nepřátelé Boha i jógy

28. 11. 2010

Jiří Vacek

Jedním z důvodů, proč vedu tak dlouho a podle mnohých zbytečnou debatu s Tomášovci, je to, že se v ní nakonec ukážou, co jsou zač.

Například M. Pařík: „Prvá republika byla státem velkouzenářů a služek“. To, že byla obdobím obrovské a nebývalé svobody, která umožnila kromě jiného rozkvět duchovního života u nás, pro něj nic neznamená. Drtikol, který se svými soudruhy tuto svobodu pomáhal ničit, je pro Paříka vrcholem ušlechtilosti. Kdo jen trochu myslí, ví, kam Paříka zařadit. Již pro jeho nenávist k nestraníkům šířící duchovní samizdaty. Stále se vzteká, že se nenechali od komunistů zavřít. Kdyby se ohlásili StB, jak požaduje, měl by velkou radost: nezamořovali by republiku duchovní naukou. Proto jsou u něho zbabělci: Měli povinnost sedět v komunistickém vězení. Spolek anonymů, který si říká redakce KV, může anonymně lhát a pomlouvat, což je v podání Paříka ta pravá statečnost – snad proto jsou právě stateční, že jim StB a vězení již nehrozí.

A pan Popov? Jeden z vůdců tomášovských jogínů neví dokonce vůbec, co jóga je, jak jasně vyplývá z jeho odborného posudku jógy, viz KV 21. 10. 10, cituji.

„Jóga je nijaká, (kdyby nebyl nikdo, kdo by ji dělal, nebyla by vůbec), a tak aby nějakou byla, musí ji někdo dělat – a pak je přesně taková, jak (a jaký) člověk ji dělá. Je mnoho jóg, není jen jedna, je jich tolik, kolik je zájemců – navenek identickou metodu každý chtě nechtě praktikuje dle svých možností, schopností, chápání, dle (svého) vidění sebe a světa. Proč tedy myslíte, že jóga je nějaká konkrétní a že já tvrdím, že je blud? To je přece trapná, směšná lež. Jóga je bludem tehdy, když ji dělá někdo jako jste vy – notorický pomlouvač a lhář, člověk zahleděný do své domnělé důležitosti, nedotknutelný, nekritizovatelný, sebou opojený omezenec. Ano omezenec.“

To je obrovská lež, která má snížit význam jógy jako cesty k poznání Boha a vysvobození. Jiný účel nemá. Jóga je zcela konkrétní, jasná metoda, která existuje, ať ji někdo dělá nebo nikoliv. Její pravdy jsou věčnými, samy o sobě existujícími pravdami, které jsou na lidech, zejména jako je A. Popov, naprosto nezávislé.

Lidé ovládání zlem nemají jógu rádi, protože nás ze zla osvobozuje. Ty nadávky, kterými mne Popov a jeho soudruzi ve zlu, včetně komunisty z přesvědčení častují, jsou neklamnou známkou moci zla nad nimi, kterému slouží i to, že zlu opravdu vadím.

Jóga jako metoda poznání a spásy „není naprosto nějaká“, ale zcela určitá, viz Patandžali:

„Jóga je zastavení proměn mysli. Je-li dosaženo, pozorovatele, pravé Já, jasně září“.

Základem její praxe je provádění oněch každému známých s výjimkou Popova, 8 kroků:

Jama, nijama, pratjahára, pránájáma, dhárana, dhjána a samádhi.

Předkládat svým stoupencům k věření tyto lži o józe, o její neexistenci včetně tvrzení, že je tolik jóg, kolik je zájemců o ní, je přímý útok na jógu a plně potvrzuje mé přesvědčení, že Popov skutečně souhlasí s neomylným papežem z řad Hitlerjungend, který trpí jak Ježíš, když je kritizován za shovívavost k pedofilům. Jejich oběti netrpí. Papež zřejmě trpí za ně.

Zvrácenost a zlo duchovních názorů Popova vyplývá i z jeho pojetí božského světa, cituji.

A přece je Boží svět dokonalý. Vaše arogance, omezenost a zlá mysl, Buddhova nauka, spěchající lidé, bolest (i když se nám v tu chvíli nelíbí) a radost, vše je na svém místě, vše je On. Že to odmítáte chápat, je pouhá zpupnost. I ona je (v řádu věcí) dokonalá. Je mi vás líto. Konec citátu.

Jeho pojetí božskosti je typicky zlé: zlá mysl je Bůh. Odtud již je jen krok k tolik jejich oblíbenému: „Není oč usilovat“. Zlá mysl je Bůh, přece se nebudeme od ní – od Boha očišťovat. Hned víme, proč jóga jako taková neexistuje. Chce na nás očistu mysli! To zlo přece nemůže chtít.

Jóga je pravé vnitřní náboženství, stejně jako Ježíšovo křesťanství nebo židovství či buddhismus.

Jóga jako metoda je uváděním do denního života Ježíšových dvou základních přikázání.

1) Milovat Boha celou svou bytostí

2) Milovat své bližní stejně jako sebe.

Jóga, ale i křesťanství a další náboženství není nic jiného než denní život podle těchto přikázání, který vychází z víry ve věčné absolutní pravdy, které existují bez rozdílů, zda je lidé znají a uznávají nebo nikoliv.

Ve hlásání zla Popovi zdatně pomáhá M. Pařík, když marxistu Drtikola; člena ze zákona zločinecké organizace nám podstrkuje jako vzor ušlechtilosti.

V přestavě Paříka je Bůh zvráceným Bohem, protože boží vůlí je vláda zlá a komunistů, viz KV 24. 11. 2005.

Ne lidské zlo a nevědomost podle Paříka v souladu se zákonem karmy, akce a reakce, přinášejí vlády zločinců jako byli nacisté a jsou komunisté, ale vůle boží. Bůh, který je láska, podle Popova svou vůlí odsuzuje lidi k utrpení: mučení, věznění a vraždění. Nic lépe neodhaluje zlo, kterému přední tomášovci propadli, než jejich vlastní slova: Bůh chce zlo. I toto bible zná: zvrácenému jsem zvráceným Bohem.

Všimněme si dobře, jak zlá a nevědomá mysl plete různé pohledy na Boha a svět dohromady a vytváří guláš z nesmyslů. Podle advaity, kterou chápe nesprávně, tvrdí, že vše i zlo je Bůh. Něco takového advaita samozřejmě neříká. Z katolicismu si berou nevíru v převtělování a v zákon karmické odezvy.  Pak jim nezbývá nic jiného, než tvrdit, že zlo na svět sesílá Bůh. Ne komunisté propadlí zlu, ale Bůh svrhává demokratické vlády. Drtikol je pak ušlechtilý a Bůh je příčinou zla ve světě.

Běda tomu, kdo těmto názorům propadne. Když je domyslí do konce, tak zjistí, že Ježíš se vlastně vzpěčoval Bohu, když bojoval proti zlu ve světě. To přece zavedl jeho Otec. Proto Ježíše Bůh ze své vůle zákonitě potrestal, protože se mu protivil.

Absurditu, lež a faleš některých tvrzení nejlépe odhalíme, když je domyslíme do konce. Kdyby se ušlechtilé úmysly Drtikolů podařilo udržet u moci, mohli jsme dnes mít naprostou sociální spravedlnost: všichni bychom neměli nic, byli bychom chudí, StB by nás dál zavírala a já bych do smrti psal a vydával své samizdaty a obával se z vězení.

A pan Pařík? Kdyby si uchoval čest, byl by velmi špatně placeným prodavačem knih. Kdyby z obdivu k Drtikolovi vstoupil do strany, pokud už v ní nebyl, to by bylo jiné. Mohl by bojovat proti ideologické diverzi jógy jako výborně placený stranický funkcionář a plně se věnovat propagandě, jaké zlo prvá republika byla. A Vacek by nebyl problém; strčil by jej rovnou do basy a tak si vyplnil své velké a špatně skrývané přání.