Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vztah k tělu

28. 3. 2014

Jiří Vacek

Jedním z našich cílů je uvědomění:

1) Nejsem tělo

2) Nejsem v těle

3) Jsem vědomí, ve kterém tělo existuje a současně je jím i pronikáno.

 

Cílem není přestat si tělo uvědomovat, ale:

1) Rozlišit sebe, vědomí od těla

2) Uvědomit si, že tělo se nachází v prostoru vědomí, které je obklopuje

3) Uvědomit si, že vědomí proniká celé tělo, každou jeho částečku.

 

Nejsme ani totožní s tělem ani omezení na tělo. Tělo existuje ve vědomí a je jím i nedělitelně pronikáno. Takto jsme i v těle, ale nejsme s ním totožní ani na ně, na jeho prostor, omezení.

Cílem není odebrat tělu vědomí, ale rozlišit vědomí od těla a být i v těle, jako vše pronikající vědomí. Tělo není z našeho uvědomění vyňato. Nachází se ve vědomí, které je i do posledního atomu proniká. Takto vědomí Já jsem září v těle i mimo něj jako neomezený prostor vědomí.

Dělíme pozornost vědomí mezi tělo, jeho projevený tvar a vědomí, které tento tvar vyplňuje. Nevěnujeme výhradně pozornost ani tělu ani vědomí, ale jsme si vědomi jejich rozlišené jednoty. Tak obnovujeme původní božskou jednotu projevu a neprojevu.

Nesmíme vědomí na tělo omezovat nebo dokonce se s ním ztotožňovat, ale ani nesmíme si přestat vědomí, které tělo proniká, uvědomovat.

Právě jasné uvědomování vše pronikajícího vědomí v těle, tělo oživuje a vyživuje svou silou. Neuvědomování si vědomí v těle určitě tělu, jeho zdraví a síle, neprospívá. Samozřejmě nesmíme dopustit, abychom vědomí s tělem ztotožňovali nebo na tělo omezovali. My musíme být pány těla a nikoliv nevědomými otroky jeho požadavků.

Těžiště bytí je ve vědomí Já jsem a nikoliv v těle. Na druhé straně vylučování těla z naší existence je porušováním jednoty projevu a neprojevu. I v těle se uvědomujeme jako vědomí Já jsem, ale bez ztotožňování se s ním, bez omezení na ně a bez lpění na něm.

Současné hmotné tělo je tělem bytosti v pádu, tělem neduchovním, které je pomíjivé. To není důvod mu jakkoliv ubližovat, ale ani se snažit o věčný život v něm. Ten je vyloučen ani není ničím žádoucím.

Proto vytváříme tělo nové, duchovní, světelné.

Pomocí vědomého řízení pozornosti můžeme v těle docilovat soustředění vědomí a tím i jeho moci v jeho různých částech a tím na ně působit. Takto je možné docilovat posilujících a uzdravujících účinků, které jsou úměrné síle soustředění a jeho trvání. Působení vědomí spojujeme s vhodnou sankalpou, tvořivou mocí mysli.