Jdi na obsah Jdi na menu
 


Působení mistra v těle na žáky

20. 7. 2020

Jiří Vacek

To, že s námi mistr v těle sedí a medituje, může mít mnoho důvodů i rozličné působení.

Za prvé nejsilnější působení mistra je v jeho těsné tělesné blízkosti. Z tohoto pohledu je tělesné spojení mistr – žák nejsilnějším sjednocením a jednotou ve hmotné úrovni.

Mistr může také prostě spočívat v sobě, ve své duchovní podstatě a tak samovolně všude kolem svého těla šířit svůj božský vliv.

Mistr se také může cíleně a soustředěně zaměřit buď na celou meditační skupinu, nebo jen na jednoho člena z ní. Ne každý žák toto rozdílné působení zachytí a uvědomí si je. To však vůbec neznamená, že neexistuje nebo nepůsobí. Proto je dobré být dobrým žákem, protože jen takovým má mistr důvod vědomě pomáhat.

Také není jedno, jak se žák, ač je tělesně meditaci přítomen, mistrovu vlivu otevře, přijme jej a je schopen jej správně využít.

Mnoho z toho, co bylo řečeno a ještě další působení mistr vyvolává, ať vědomě nebo nevědomě. Proto zejména materialisticky zaměření žáci nemají mistra kritizovat prostě proto, že z rozsáhlého působení mistra je žák schopen si uvědomit jen tu menší část nebo vůbec nic.

Když nevědomý žák kritizuje mistra, je to stejné, jako když slepec posuzuje obraz, který hýří barvami a tvary.